externali

externali

externali

externali

5 غذای سنتی ایتالیا

5 غذای سنتی ایتالیا

در این مطلب 5 غذای سنتی و خوش خوراک ایتالیایی را به شما معرفی خواهیم نمود که توصیه می شود هرگاه به این کشور سفر کردید آن ها را در شهر زادگاه خود امتحان کرده تا طعم واقعی آن ها را حس کنید.

  

1. Pesto alla Genovese

واژه پستو از ریشه pestare به معنای خورد و یا تکه تکه کردن گرفته شده است. این غذا که ریشه آن به شهر بندری جنوا در جنوب ایتالیا باز می‌گردد، یک فاکتور مهم و اساسی به نام سادگی را با خود به همراه دارد و همین سادگی ان را به یک غذای استثنایی تبدیل کرده است. ترکیبات این غذای سنتی ایتالیا شامل ریحان، سیر، نمک دریا، پارمسان، آجیل کاج و روغن زیتون است. توصیه می شود این غذا را در مرکز شکل گیری آن یعنی Liguria مرکز منطقه جنوا تجربه کنید. با این وجود اگر در دیگر شهر های ایتالیا به سر می‌برید نیز بدون شک مکان مناسبی را خواهید یافت که این غذای خوشمزه ایتالیایی را برای شما سرو کند.

2. Tortelli di zucca

تورتلی نوعی ماکارونی درست و زوکا به معنی کدو تنبل است. همانطور که به احتمال زیاد حدس زدید، این غذا نوعی ماکارونی با سس کدو است. استفاده از موادی با پایه و ته مزه شور مانند کره در تهیه سس این غذا در کنار طعم تند و تیز مریم کلی و عطر قوی رزماری شیرینی بیش از حد کدو را از بین برده و آن را به یک غذای بی نظیر تبدیل کرده است. نکه دیگری ک راجع به این غذا بدانید، آن است که این خوراکی مانند سایر غذاهای ایتالیایی به بیرون از این کشور درز نکرده است و برای تجربه طعم آن حتماً باید به زادگاه آن سفر کنید.

3. Risotto alla Milanese

در شمال ایتالیا بر خلاف جنوب، مردم علاقه بیشتری نسبت به خوردن برنج به جای ماکارونی دارند. این غذا که در میلان بسیار پر طرفدار است، سرشار از طعم و عطر شگفت انگیز زعفران می‌باشد. The Trattoria Milanese که یک رستوران بسیار قدیمی است و کار خود را از حدود سال 1933 آغاز کرده است و در مرکز بخش تاریخی میلان واقع شده است و سالیان درازی است که به تهیه غذاهای سنتی ایتالیایی برای مشتریان خود می‌باشد، بهنرین مکان برای تجربه این خوراکی خوشمزه است.

4. Tartufo nero Norcia

یا نورچا منطقه ای کوهستانی در در شرق اومبریا است . این منطقه محل یافتن نوعی قارچ تروفه معروف به تروفه سیاه است. گرچه بخش عظیمی از این ماده خوراکی به کشورهای دیگر اروپایی صادر می‌شود، ولی مقدار این ماده به قدری زیاد است که به حد کافی در خود ایتالیا نیز یافت شود. Tartufo nero نوعی اسپاگتی است که ماده تشکیل دهنده اصلی سس آن این نوع قارچ است.

5. Pizza

فکر نمی کنم دیگر نیازی به توضیح در مورد پیتزا باشد. این غذا که یک خوراکی با محبوبیت جهانی است، از مشهوترین غذاهای سنتی ایتالیا محسوب می‌شود. چنانچه در شهر ناپل به سر می‌برید می توانید دو پیتزای سنتی یعنی ماریانا و مارگاریتا را تجربه کنید.

منبع: من و تو همسفر

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.